فایل ورد مقاله درباره بتن های مقاوم در اجرا

لینک دانلود

فایل ورد مقاله درباره بتن های مقاوم در اجرا دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله درباره بتن های مقاوم در اجرا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله درباره بتن های مقاوم در اجرا،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله درباره بتن های مقاوم در اجرا :

*فایل ورد مقاله درباره بتن های مقاوم در اجرا*

گسترش زیر بنای حمل و نقل ملتها ، برترین و اولین جزء جامعه حمل و نقا است . اما فراتر می رویم ، زیرا تولیدات ، اقتصاد محلی ، رقابت بین المللی اقتصادی هر ملت به حمل و نقل سریع و مورد اطمینان افراد و كالاها بستگی دارد . در این میان ساختار پل بزرگراه ها ‌، ارزنده ترین ، ضروری ترین و فنی ترین جنبه های مورد نیاز برای گسترش زیر اساس حمل ونقل است . ما به پلهای مقاومتر و با دوامتر نیازمندیم . بر اساس گزارشی از كنگره سیستم حمل و نقل ملل 1995 درباره موقعیت و اجرا ، بیش از 5/12 درصد از پلهای جاده های ایالتی ، جاده های شریانی و جاده های گردآورنده یا ما در دارای ضعف و خرابی ساختاری هستند .

1-HPC (High - Performance concrete): بتنهای مقاوم در اجرا

43524 پل وجود دارند كه نیاز به تعمیرات اساسی نوسازی یا جایگزینی دارند با وجود آنكه یك پل ناكار آمد لزوماً ناامن نیست ، بعضی از این پلها همواره تحت بار گذرانید و برای عبور وسایل نقلیه سنگین و اتوبوسها در مسیر طولانی و متناوب قرار دارند . یكی از پیشرفت های فنی كه توقع ما را در بدست آوردن مدت زمان طولانی و تأثیر گذار بر هزینه سازه پل بزرگراه ها افزایش داده ، اجرای بتنهای مقاوم است . موادی كه تحت عنوان اجزاء و فرآورده های مصرفی در ساختار بتنهای مقاوم اجرایی طبقه بندی شده اند چند دهه در آمریكا و دیگر كشور ها در ساختمانها به كار می رفته است . ولی در سالهای اخیر ، نیاز به گسترش زیربنایی ، مطالعات و اجرای HPC در پلها را شتاب بخشید . افزایش شاخصه مقاومت و پایداری پلهایی كه HPC را در تیرها ، كف و پایه های خود شامل می شوند نوید بخش كاهش هزینه نگهداری و زوال این گونه سازه هاست . هم اكنون رقابت بر سر پیدا كردن راهی عملی جهت استفاده فراگیر HPC و كاهش هزینه های ضروری و خطراتی كه ذاتاً در استفاده از هر نوع تكنولوژی جدید است ، می باشد .

« سولین » مهندس پژوهش در پلها و نماینده بزرگراه های دولتی ، اشاره كرد : اجزای HPC ، نفذ ناپذیری و دوام بیشتری را سبب شده و دستیابی به مقاومتی را كه از بتن معمولی حاصل می شود را سرعت می بخشد « ماری لورانس » ، طراح پل بخش حمل و نقل تگزاس ( TXDOT ) و كسی كه در بیشتر پروژه های پلهای پیشرفته ای كه از HPC استفاده می كنند شركت داشته ، افزوده: استفاده از HPC باید افزایش چشمگیری در ظرفیت زمانی پلها را موجب شود . به علاوه ایالات و محلات باید هزینه كمتری جهت تعمیر پلهایی كه با HPC ساخته شده اند ، صرف كنند .

در كل این دومورد اساسی ترین فایده مواد ساختاری HPC را نتیجه می دهند كه همان افزایش مقاومت و پایداری و كاهش هزینه تعمیرات و نگهداری پل در دراز مدت است .

2-TXDOT (Texas Department of transportation): واحد حمل و نقل تگزاس

3-FHWA (Federal Highway Administration) : مدیریت بزرگراههای دولتی

FHWA در حال ترویج ، آزمایش و استفاده از HPC در بسیار از راههایی است كه سرمایه گذاری شده اند . اطلاعات ارزشمندی نیز از ساختمان پلها از كشورهایی مانند كانادا ، فرانسه ، ژاپن و نروژ رسیده است . انتشار این اطلاعات به طور گسترده و دقیق از مسئولیت های اولیه FHWA می باشد . در ماه مارس 1996 ، FHWA و TXDOT با مشاركت مركز تحقیقات حمل و نقل دانشگاه تگزاسی در « استین » ، از برنامه تحقیقاتی استراتژیك بزرگراه های منطقه ای در مورد HPC حمایت كردند و آن را به نمایش گذاشتند . هدف از این نمایشگاه ها ، ترویج ومصرف HPC در پلها است. این حمل به آژانس های دولتی ، محلی و ایالتی ، صنعت ساختمان و جامعه آكادمیك این امكان و اجازه را می دهد كه در تمام زمینه ها ، این تكنولوژی مفید را مورد تبادل نظر قرار دهند .

نورافكن هایی روی دو پرو.ژه اخیر پلهای زیر گذر در تگزاز و رو گذر هوستون كه اولین پروژه ساخت پل بزرگراه ها با استفاده از HPC در ایالات متحده آمریكا هستند ، قرار داده شده اند .

توضیحات بیشتر